mandiy. Amanda - i text & bilder

Alla inlägg den 11 januari 2010

_

Av Amanda A. Björk - 11 januari 2010 21:07

Har nästan nyss kommit hem från Askersund,

var hos farmor och myste, sen gick jag till Enar :)

Köpte ingen hårfärg förut, kom på att jag tappar mitt

hår ju ;O det är sjukt! Har tappat jättejättemycket hår

sen i höstas :( så snart blir jag väl flintis då ;s :(



Börjar skolan 12.00 & slutar 15.00 imorn, feting najs :D haha!

Jaja, nu ska jag tvinga med mig min man ner till köket

så att vi kan käka något :)

Vi hörs imorn :)
love!


Av Amanda A. Björk - 11 januari 2010 14:29

Jag känner att jag absolut inte är eller kommer att bli nöjd med min utbildning..
och jag kommer säkert inte att jobba så mycket med servering och bar.
Jag har fått erbjudandet att hoppa över till Handelsprogrammet efter sommaren,
och bara gå ett år på handel, enbart praktisktarbete blir det i ett år,
sen får jag ta min student endå och vara fullt utbildad inom handel.
och jag menar, bar & servitrisjobb kan man säkert få endå

även om man inte är fullt utbildad, jag har ju två års "erfarenhet"
av restaurang. Men om jag skulle söka jobb i en t.ex klädesaffär,
så är det säkert svårare att få jobb där, för jag har ingen "kassautbildning",
ingen erfarenhet av butiksbiträde överhuvudtaget..
Och restaurangjobb kan man ju ha som extrajobb, typ kvällar.
Men det kan men ju inte ha i en affär som stänger vid 18 på kvällarna..
Jag hatar att känna mig så förvirrad.. Jag vet ju fan inte vad jag vill!
Varför ska man bestämma utbildning när man bara är barnet liksom?!
Och min läkare har sagt att jag kommer att bli förtidspensionär(?) när jag bara
är mellan 25-30år om jag ska jobba med servering&bar, pågrund av att min kropp
och min rygg inte kommer att klara trycket. Jag vet fan inte hur jag ska göra!
Och idrottsgalan som jag ska vara med och servera på är om en vecka, jag vet
faktiskt inte om jag ska skita i att följa med, men det beslutet är jävligt
stort för mig, och jag är rädd för att ångra mig på söndagkväll :O :(



Det är ungefär som att gå på en fest, och veta att man kommer få världens bakfylla.
(Åka till idrottsgalan, och veta att ryggen är paj dagen efter)



Hotell & Restaurang
+ pluslista
- servitrisutbildning
- bartenderutbildning
- kockutbildning (fast jag hatar kök!)
- servera folk
- klassen


- minuslista
- tar för mycket på min rygg
- spilla på någon ;o
- ha speciella kläder
- dåliga arbetstider



Handel
+ pluslista
- tar inte lika mycket på ryggen
som restaurangjobbet gör
- klar med småföretagande A kursen i HR
- få träffa folk på annat sätt
- ha vanliga och bekväma kläder
- bättre arbetstider



- minuslista

- Kan inte skriva någonting på minuslistan

eftersom att jag inte har prövat handel.



När man är 15 år ska man välja vad man vill bli utbildad till, och sedan jobba med det senare i livet. Som jag kände för 3-4 år sedan så ville jag verkligen bli servitris, men nu har jag börjat tvivla på restaurangyrket. Och det är ju enbart jag som kan bestämma hur jag vill ha det, fyfan..!


 



Det blev ingen skola idag, jag orkade tydligen inte resa på mig imorse..
Stängde av väckarklockan i sömnen ;o

Jaja, nu ska jag fixa iordning mig litegrann, funderar på att följa med

Dennis & bandet in till stan sen, så att jag kan köpa hårfärg och ett

nytt nagellack :)



Dagens vill ha: Hårfärg & ett nytt nagellack!



Bloggar antagligen mer ikväll :)
love!

Tidigare månad - Senare månad

_

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

"what have you done today,
to make you feel proud... "

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästboken

Sök i bloggen

RSS

Översättbloggen


Ovido - Quiz & Flashcards