mandiy. Amanda - i text & bilder

Alla inlägg den 3 maj 2010

.

Av Amanda A. Björk - 3 maj 2010 17:02

Jag kanske glömde säga i inlägget här under att jag har inte

fått en hundra procentig diagnos på ledsjukdomen.

Så att ni vet.


Stora feta guldhjärtan till alla er som stöttar mig

genom allting med ryggen och det här!

Ni är fan guld värda, om inte mer!


 


..jag är inte så duktig på paint :/


puss! :*

.

Av Amanda A. Björk - 3 maj 2010 16:35

Har varit i skolan idag, väldigt seg dag har det varit..
Slutade kvart i ett, det var najs, haha :)
Alltid skönt att komma hem tidigt :)

Var hos skolsköterskan idag också,
vi pratade om ryggen och min framtid..
Jag går och väntar på ljuset i livet :/
Hon tyckte att jag skulle prata med en kurator, men det vill inte jag.. :(
Men iallafall, jag har haft problem med mina fingrar
sen i februari, dom är stela och gör skitont..
Så då tänkte jag att jag skulle fråga för skojs skull vad det var..
Och det kan vara så att jag håller på att "utveckla" sjukdomen fibromyalgi,
min mamma har det och det är ärftligt. :O
Sällan jag har turen med mig :(
Ska upp till vårdcentralen och ta blodprover för att se om
det kan vara fibromyalgi eller reumatism :S


Jag blir fan inte klok på mig och min kropp..



"..det visade sig att de flesta fall av reumatism hade autoimmun orsak,
det vill säga att kroppens immunförsvar av någon anledning förstör kroppsegen vävnad."


"Fibromyalgi

(lat., fibro-, vävnad, gr. myo-, muskel, gr. algos-, smärta,

syftande på muskel- och vävnadssmärta), även känt som FM eller FMS.

Fibromyalgi karakteriseras av kronisk smärta och allodyni,
en förhöjd och smärtsam respons mot tryck.

Symptomen begränsas inte till smärta, vilket motiverar den alternativa termen fibromyalgisyndrom för tillståndet. Andra symptom inkluderar trötthet, sömnsvårigheter och ledvärk."


wikipedia 





Nu ska jag plugga historia, blir antagligen inget mer bloggande idag,

men vi hörs imorgon :) 


 

_

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

"what have you done today,
to make you feel proud... "

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästboken

Sök i bloggen

RSS

Översättbloggen


Ovido - Quiz & Flashcards